gushelom.ru

Hur får man reda på om jag verkligen saknar någon

När du skiljer dig från någon du älskar, är det normalt att fråga om du saknar dem. Kanske har du avstått från en gammal vän, en släkting eller en person som du hade en nära relation med. Kanske undrar du om din flickvän verkligen saknar dig på dina affärsresor. Ta reda på om en person saknar dig utan att tillgripa olämpligt eller olämpligt beteende.

Metod 1

Ta reda på efter en distans eller sentimental paus
Bildnamn Fix ditt liv Steg 8
1
Föreslå ett möte för den berörda personen och var uppmärksam på hur han reagerar. Om du känner att ditt förhållande slutar och du vill förstå om du saknar honom, bjuda in honom att göra en av de mindre krävande aktiviteter som normalt delas av ett par vänner, som att dricka en kaffe. Om din vän reagerar entusiastiskt saknar han dig säkert också. I stället, om du skjuter upp avtalet eller verkar ovilligt att se dig, acceptera det faktum att du förmodligen inte saknar honom.
  • Att berätta för honom att han saknar dig, var ärlig, men skyll inte på honom. Försök säga: "Jag saknar våra roliga kvällar! Vill du göra något tillsammans nästa fredag?".
  • Bild med titeln Live a Truthful Life Step 9
    2
    Försök att prata om den verkliga frågan. Om din vänskap har knäckt och du inte vet varför kan det vara bra att diskutera ärendet med den berörda personen. Förklara för honom att du har märkt en viss frihet. Fråga honom om du gjorde något som kränktes eller skadade honom. Vid ett jakande svar, lyssna på hans förklaringar utan att jag rusar för att försvara dig själv.
  • Det kan vara bra att fråga honom direkt om han saknar dig, men försök att inte sätta honom i trubbel. Om han känner sig anklagad kan han inte svara ärligt.
  • Bild med titeln Live a Truthful Life Step 3
    3
    Prata med dina vänner gemensamt. Förklara dina behov och avsikter tydligt. Till exempel kan du säga: "Det verkar för mig som om förhållandet med vår gemensamma vän har svalnat och det får mig att känna mig dålig. Tror du att jag skulle prata med honom direkt?". Lyssna noggrant på svaret.
  • Fråga inte om du saknar någon med det enda syftet att känna sig bättre.
  • Bildnamn Gör bra val under hela kamp i livet Steg 1
    4
    Låt förhållandet naturligt komma till ett slut. För att förstå om en vänskap är över, var uppmärksam på vissa alarmklockor. Till exempel kan det finnas långa pinsamt tystnad under en konversation. Att ordna en tid blir allt svårare. Misforståelser uppstår oftare. Inte alla vänskap är avsedda att vara för evigt. Eftersom intressen och livet utvecklas förändras också relationer.
  • Om vänskap är på väg att sluta, var inte besatt av att fråga dig själv om du saknar din vän. Istället vara tacksam för de vackra saker som han gav dig och vänd på sidan.
  • Bildnamn Sortera ditt liv ut steg 6
    5
    Förväxla inte meningen "Jag saknar dig" med "Jag vill vara med dig". Så mycket som en tidigare vän eller partner saknar dig betyder det inte nödvändigtvis att du vill återställa relationen. Det är möjligt att båda är ledsna av att tro att de vackra upplevelserna bodde tillsammans inte kommer att upprepas. I alla fall betyder det inte att det är en bra idé att börja ha samma förhållande som tidigare.
  • Metod 2

    Upptäck det i stunder av avstånd
    Bildnamn Köp ett mobilsteg 4
    1
    Observera hur ofta du ringer eller skickar meddelanden. Om denna vän eller din partner ofta höras, saknar du dem säkert. Alla har olika sätt att kommunicera, men samtal och frekventa meddelanden är ett gott tecken, de betecknar faktiskt ett visst intresse hos den andra personen.
  • Bildnamn Håll ditt personliga liv privat på jobbet Steg 5
    2
    Lyssna på hans tonfall. När någon saknar dig, visar han sig i hans samtal att han är inblandad och väl förberedd. Om du väntar din vän efter en lång tid och du verkar distraherad, är det möjligt att han inte saknade dig.
  • Bildnamn Spot the Signs of a Female Midlife Crisis Steg 10
    3
    Var ärlig när du känner dig osäker. Om när din partner går iväg känner du ångest eller osäkerhet, det är bättre att vara ärlig om det. fråga "Saknar du mig?" eller "Älskar du mig fortfarande?" det kommer knappast att låta dig uttrycka det du verkligen känner. Om din partner svarar ja, kanske du inte tror på dem, men om du får ett negativt svar kommer du att känna dig ännu värre. I stället fråga direkt vad du vill veta för att försäkra dig själv.
  • Till exempel kan du säga: "Jag hade en dålig dag. Jag känner mig särskilt ensam och osäker i kväll. Jag behöver ditt stöd mer än någonsin. Kan du berätta för mig att du älskar mig och att jag saknar dig?".
  • Bildnamn Köp en mobiltelefon Steg 3
    4
    Var uppmärksam på vad du delar med dig. Om den här personen delar bilder eller länkar som fick dem att tänka på dig betyder det att du är i sinnet. Även om inte tillsammans, funderar du på det ändå.
  • Gåvor är ett annat sätt att visa tillgivenhet och engagemang. Ibland kanske du inte gillar din väns eller din partners gåvor, men att göra en gåva är en viktig gest, eftersom det visar att du tycker när du inte är tillsammans.
  • Om du är angelägen om att berätta detaljerna för en tråkig konferens eller anslutningsflyg, kom ihåg att du förmodligen gör det för att du vill fortsätta prata med dig. Att dela oväsentlig information hjälper till att behålla en viss band trots avstånd och visar att din vän eller partner saknar dig när du är borta.
  • Bildnamn Undvik ett tråkigt kristenliv Steg 11
    5
    Var uppmärksam på icke-verbala signaler. Om du är långt bort kan det vara svårare att förstå om din vän eller din partner bryr sig om dig eftersom du inte kommer att kunna undersöka hans kroppsspråk. Om du kan göra ett videosamtal, se om du böjer ditt huvud i sidled eller tittar på dina ögon. Medan du pratar i telefon är en mjukare eller högre tonalust en indikation på intimitet.
  • Bildnamn Spot the Signs of a Female Midlife Crisis Steg 1
    6
    För att förstå om du lider av separation, lär du dig att känna igen vissa signaler. Ett starkt band av vänskap eller kärlek kan orsaka stress och ångest under en separation. Om din vän eller partner har några speciella problem eller bekymmer när du är borta, kan du missa dem.
  • varningar

    • Spåra inte någon, oavsett om det är i verkligheten eller online. Om du har fasta tankar som konsumerar dig, prata med en betrodd psykolog eller vän.
    • Lär dig att känna igen ångeststörningen hos vuxenseparation. Om du ständigt frågar dig om någon saknar dig, kan du behöva prata med en psykolog. Be om hjälp om dessa symtom påverkar ditt liv: överdriven oro när du separat från de människor du älskar, stor rädsla för att bli kvar av dina nära och kära, mardrömmar om separation, rädsla för något händer allvarliga de människor du älskar, även när de objektivt inte löper någon allvarlig fara.
    Dela på sociala nätverk:

    Relaterade
    Hur man kyssar din pojkvän med sötnosHur man kyssar din pojkvän med sötnos
    Hur man förstår om dina ex-hjärtor saknar digHur man förstår om dina ex-hjärtor saknar dig
    Hur man förstår om din pojkvän saknar respektHur man förstår om din pojkvän saknar respekt
    Hur man förstår om ex håller dig igenHur man förstår om ex håller dig igen
    Hur man erövrar en pojkes hjärtaHur man erövrar en pojkes hjärta
    Hur man erövrar flickan du gillar när du vet att du gillar denHur man erövrar flickan du gillar när du vet att du gillar den
    Hur man skapar ett presentpaket för din pojkvänHur man skapar ett presentpaket för din pojkvän
    Hur man aktiverar en pojkens intresse med ett meddelandeHur man aktiverar en pojkens intresse med ett meddelande
    Hur man hanterar överföringen av en bror som går att studera i en annan stadHur man hanterar överföringen av en bror som går att studera i en annan stad
    Hur man hanterar tonårdsdepression och nostalgiHur man hanterar tonårdsdepression och nostalgi
    » » Hur får man reda på om jag verkligen saknar någon

    © 2011—2021 gushelom.ru